Jak snížit počet zrušených rezervací?
Hotely neustále bojují s narůstajícím počtem zrušených rezervací pokojů, v posledních letech se zdá, že jich je stále více. Prodáváním volných kapacit na poslední chvíli se samozřejmě snižuje průměrná cena. Jak z toho ven?
Proč v hotelu roste procento stornovaných rezervací?
Počet lidí rezervujících online rok od roku stále roste. Některé hotely nabízejí na rezervačních systémech možnost zrušení zdarma, které hojně využívají lidé, kteří si udělají rezervací na stejný termín v stejné lokalitě více a pak čekají, jestli se jim náhodou nenaskytne ještě něco lepšího a výhodnějšího. Když ano, pak ty pro ně méně výhodné rezervace s možností zrušení zdarma samozřejmě stornují.
Jak s tím bojovat?
Účinných strategií je několik:
- Poskytujte tak kvalitní servis a vybavení, že si lidé zvolí právě váš hotel, a nebudou hledat „něco lepšího“. Z tohoto důvodu je výhodné mít velmi dobrou reputaci a vysoké hodnocení.
- Nabízejte tak dobré podmínky, díky kterým se jim vyplatí udělat si „non-refundable“ rezervaci. To znamená předplacenou bez možnosti zrušení. U těchto rezervací je poměr zrušených rezervací k odbydleným prakticky nulový. A přestože je rezervace zrušena, pak o tržbu nepřijdete.
- Sledujte % zrušených rezervací v jednotlivých segmentech. Segment s nejvyšším % storna analyzujte. Snažte se přijít na to, jak se lidé před příjezdem chovají. Zda potřebují vízum, jakým dopravním prostředkem jedou, na kolik nocí si původní rezervaci udělali. Snažte se pochopit, proč ji tito lidé nakonec zrušili. Podle toho upravte cenovou strategii a restrikce.
Úkolem Revenue Managementu jsou tyto analýzy a úprava cenových strategií tak, aby procento zrušených rezervací 24 hodin před příjezdem bylo co nejnižší a průměrná cena naopak co nejvyšší.
Autor: Dana Petrunčíková
Související články:
Proč je potřeba dobré hodnocení, Sleva při platbě předem, Jak stanovit nejlepší cenu, Jak vypočítat průměrnou cenu,