Jak jsou využívány sociální sítě v cestovním ruchu
Deloitte nedávno vydal výsledky průzkumu, jak spotřebitelé využívají sociální média v době svého volna a dovolené. Vypadá to, že neustále roste využívání sociálních sítí pro vyhledávání a volbu destinace pro dovolenou. Pro hotely, cestovní kanceláře a další služby jsou tyto nástroje zdrojem příjmu. Všechna známá média jako Facebook, Twitter, Pinterest, Google+, YouTube, Instagram, Foursquare a LinkedIn – vybízí firmy myslet na to, jak oslovit koncové uživatele. Ti je považují za zábavné a užitečné.
Technologie a schopnosti každého z těchto portálů se neustále vyvíjejí a firmy poskytující služby v cestovním ruchu se marně snaží udržet krok. Jedinečná schopnost těchto portálů vést oboustranný dialog, je dostatečným důvodem pro považovat je za mocný nástroj. Pokud firma porozumí novým technologiím a využije je ve svůj prospěch, může se velmi rychle znovu postavit na nohy. Ví o tom i Roman Tlustý, jehož firma získala významné zákazníky právě díky Facebooku.
Vraťme se zpět do hotelnictví a cestovního ruchu. Možnosti jsou nekonečné a dosah těchto médií se neustále rozrůstá. Stručná infografika níže ukazuje uživatelské chování, pokud jde o cestování. Celkem 10 500 osob se zúčastnilo ankety.
Jak a kdy cestovatelé využívají sociální média?
- Více než třetina lidí si dovolenou rezervuje on-line
- Většina spotřebitelů věří, že internetové recenze poskytují důležité informace, díky kterým zvolí kvalitní službu
- 83% lidí používá na dovolené internet a většina z nich se připojuje přes smartphone
- Většina cestujících uveřejňuje informace z dovolené na sociálních médiích den návratu, mnoho z nich i dříve
Zdroj a infografika: Deloitte + Facebook
Související články:
Sociální média jako nástroje PR, Profil na Facebooku Profil na Tripadvisoru, Jak využívat sociální sítě
Napsat komentář