Proč Booking odstranil e-mailové adresy klientů?
Určitě jste během posledního týdne zaznamenali, že v extranetu Bookingu už nenajdete přímou e-mailovou adresu na klienta. Stejně tak jako Expedia, tak i Booking.com už neposkytuje hotelům to nejcennější – e-mailové adresy hostů. Pokud u vás host něco zapomene, musíte kontaktovat hosta přes Booking.com.
Proč Booking zrušil soukromé e-mailové adresy hostů?
Z jednoho prostého důvodu a tím je boj o loajálního klienta. Internetové rezervační systémy jsou si naprosto vědomi toho, že hotely sbírají e-mailové adresy svých hostů, aby je později kontaktovali s newsletterem nebo nabídkou ubytování, popřípadě s nabídkou věrnostního programu. Když pak klient tuto nabídku přijme a začne si dělat rezervace přímo v hotelu, rezervační systém přijde o svou provizi. Systémy se bojí odlivu klientů i přes to, že vědí, že je lidé upřednostňují.
Odkud hotely získávali nejvíce e-mailových adres klientů?
Všichni víme, že do registračních karet vyplní svou e-mailovou adresu pouze mizivé procento všech hostů. Nejvíce adres hotely až doposud získávali právě z internetových rezervací a Expedia a Booking jsou si toho dobře vědomi.
Čemu ještě chce Booking.com zabránit?
Pomocí získaných e-mailových adres také celá řada hotelů nepřímo ovlivňuje své hodnocení na Tripadvisoru i na Booking.com. Řada hotelů si platí službu třetích stran, které mají internetové aplikace, které osloví hosta ještě před tím, než obdrží den po odjezdu dotazník od Bookingu.
Přes tyto aplikace se hotel klienta zeptá, jak je se službami spokojen a pokud není, tak podle jeho odpovědi zareagují, slevou na služby, další zvýhodněnou nabídkou, službou zdarma a podobně. Tím si to u něj „vyžehlí“ a odradí ho od negativního review. Popřípadě alespoň spoléhají na lidskou lenost a počítají s tím, že když už klient jeden dotazník vyplnil, že se mu nebude chtít vyplňovat další od Bookingu. A právě tomu se snaží Booking.com zabránit.
Autor: Dana Petrunčíková Foto: jscreationzss
Související články:
Genius od Bookingu, Booking Now, Nedokončená rezervace, Proč lidé upřednostňují rezervační systémy, Věrnostní programy, Filtrování na rezervačních systémech, Jak na placené kampaně, Internetové rezervační systémy, Webové stránky hotelu
Napsat komentář